Zavarovalnica Generali je v svojem strateškem načrtu zavezana trajnostnemu poslovanju, ki
predstavlja temelje za dolgoročni uspeh in omogoča hitrejšo prilagoditev na nove
gospodarske in okoljske razmere.
• Trajnostno poslovanje predstavlja tudi pomembno priložnost za rast malih in srednje velikih
podjetij, ki so steber evropskega gospodarstva, zato želi Skupina Generali z nagradnim
natečajem SME EnterPRIZE nagraditi evropska mala in srednje velika podjetja, ki na
področju trajnosti najbolj izstopajo.
• Natečaj letos prvič poteka tudi v Sloveniji. Prijave so odprte od 17. aprila do 17. maja 2023,
nagrajene pa bodo najboljše trajnostne poslovne prakse in modeli slovenskih malih in srednje
velikih podjetij, in sicer v dveh kategorijah: pozitiven vpliv na okolje in pozitiven vpliv na
zaposlene, družbo in skupnost.
• Zmagovalec vsake kategorije prejme finančno nagrado v višini 10.000 EUR, drugouvrščeni
podjetji pa bosta nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj. Mednarodna žirija bo med
slovenskimi zmagovalci izbrala podjetje, ki se bo predstavilo na evropskem dogodku novembra
v Bruslju.
Ljubljana – Generali zavarovalnica d. d. prvič organizira nagradni natečaj SME EnterPRIZE, ki je
namenjen spodbujanju trajnostnih poslovnih praks in modelov med slovenskimi malimi in srednje
velikimi podjetij ter javni razpravi o pomenu trajnostnega poslovanja. Prijave v nagradni natečaj so
odprte od danes, 17. aprila, do 17. maja 2023 na spletnem naslovu www.generali.si/sme-enterprize.
SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, namenjena evropskim malim in srednje velikim
podjetjem, ki je v obliki nagradnega natečaja zaživela leta 2021, ob 190-letnici Generalija. Ker so mala in
srednje velika podjetja steber evropskega gospodarstva, saj predstavljajo več kot 99 % vseh podjetij v Evropski
uniji, imajo moč, da pozitivno vplivajo na realno gospodarstvo, obenem pa tudi na prihodnost novih generacij.
Zaradi svoje številčnosti in ob implementaciji trajnostnih poslovnih modelov lahko zagotavljajo dolgoročni
trajnostni razvoj, ki pomeni številne priložnosti za gospodarski uspeh in omogoča hitrejše okrevanje tudi v času
težjih gospodarskih razmer.
V Generaliju verjamejo, da je trajnostni razvoj nujen strateški pristop k poslovanju, trajnostno delovanje pa je
tudi eden od stebrov strateškega načrta »Vseživljenjski partner 24: Spodbujanje rasti«. Generalijev cilj je
sodelovati pri oblikovanju odpornejše in pravičnejše družbe ter tako zagotavljati pozitiven vpliv za vse
deležnike. Z nagradnim natečajem SME EnterPRIZE se Generali zavezuje, da bo zagotovil prepoznavnost
uspešnih zgodb o trajnostnem razvoju malih in srednje velikih podjetij, spodbujal sprejemanje trajnostnih
poslovnih modelov in javno razpravo o tej temi, zlasti o pomenu ustreznih politik EU za lažje sprejemanje
trajnostnih poslovnih modelov. Da trajnostno poslovanje predstavlja za mala in srednje velika podjetja
pomembno priložnost za rast, poudarja tudi Bela knjiga SME EnterPRIZE, ki jo je prav v sodelovanju s
Skupino Generali pripravila italijanska univerza SDA Bocconi School of Management in prikazuje povezavo
med trajnostjo in finančno uspešnostjo malih in srednje velikih podjetij.
Nagradni natečaj SME EnterPRIZE poteka v 10-ih evropskih državah, med katerimi je letos prvič tudi Slovenija.
Strateški partner SME EnterPRIZE je konfederacija European Entrepreneurs CEA-PME, največje evropsko
prostovoljno združenje malih in srednje velikih podjetij.
Predsednica uprave Generali zavarovalnice d. d. Vanja Hrovat: »Trajnostno delovanje usmerja naš
strateški načrt Vseživljenjski partner 24: Spodbujanje rasti. To pomeni, da smo naredili še korak dlje pri svojih
trajnostnih zavezah in da nas pri dejanjih vodijo trajnostne odločitve. Verjamemo, da le tako lahko ustvarjamo
v skupno dobro vseh deležnikov. Pri svojem poslovanju želimo namreč biti odgovorni kot zavarovalnica, kot
vlagatelj in kot delodajalec ter še bolj krepiti svojo vlogo vseživljenjskega partnerja za naše stranke. S pobudo
SME EnterPRIZE želimo spodbuditi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja, predvsem pa
omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje poslovne dejavnosti že uvedli pomembne trajnostne
pobude in so lahko navdihujoč zgled drugim podjetnikom ter zato ambasadorji trajnosti.«
Nagradni natečaj je za prijave odprt od 17. aprila do 17. maja 2023, podjetja pa se lahko s svojimi primeri
trajnostnih poslovnih praks in trajnostnih poslovnih modelov prijavijo v dve kategoriji:
- mala in srednje velika podjetja, ki s svojim poslovanjem pozitivno vplivajo na okolje: na primer
zmanjšanje porabe energije, recikliranje in sanacija surovin, prakse krožnega gospodarstva; nove proizvodne
metode, ki ustvarjajo manj odpadkov ali ponovno uporabljajo materiale, uporaba novih vrst materialov; razvoj
tehnologij za varčevanje z energijo, zmanjševanje emisij CO2 in izogibanje nepotrebno zavrženim živilom;
sprejemanje novih kmetijskih praks s poudarkom na boljši zaščiti biotske raznovrstnosti in tal …
- mala in srednje velika podjetja, ki pozitivno vplivajo na zaposlene, družbo in skupnost: na primer skrb
za ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, varnost in izobraževanje na delovnem mestu, programi,
ki zagotavljajo enake zaposlitvene možnosti itd.; doprinos v organizacije ali projekte skupnosti, prostovoljstvo
zaposlenih; zaposlovanje oz. opolnomočenje prikrajšanih ljudi, vključevanje invalidov v skupnost,
zaposlovanje lokalnih delavcev in dobaviteljev; vključevanje skupnosti v okoliščinah, ko ima poslovanje
negativen vpliv na skupnost; podpora razvoju, ki ga vodi skupnost; financiranje učnih programov za lokalne
prebivalce ali programov za izpopolnjevanje ali prekvalifikacijo lokalnih delavcev ...
Zmagovalce vsake kategorije nagradnega natečaja, junake trajnosti, bo določila žirija, ki jo sestavljajo ugledni
strokovnjaki iz akademske sfere, podjetniki, predstavniki medijev in Generalija. Predsednica žirije je Ana
Struna Bregar, izvršna direktorica CER. Žirijo sestavljajo še članice oziroma člani: red. prof. dr. Vesna
Žabkar, redna profesorica na katedri za trženje Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, mag. Vida Kožar,
direktorica GZS Podjetniško trgovske zbornice (PTZ), Ram Dušić Hren, ustanovitelj Brighter Communication,
Borut Hočevar, novinar in urednik pri časniku Finance, Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali
zavarovalnice in Borut Završan, direktor prodaje Generali zavarovalnice.
Podelitev nagrad bo potekala jeseni 2023 ob prisotnosti vseh finalistov nagradnega natečaja. Zavarovalnica
Generali bo nagradila zmagovalca vsake kategorije s finančno nagrado v višini 10.000 evrov, drugouvrščeni
podjetji pa bosta nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj. Slovensko podjetje z najboljšo trajnostno
poslovno prakso, ki ga bo med slovenskimi nagrajenci izbrala mednarodna žirija, bo imelo priložnost, da se
predstavi na evropskem dogodku, ki bo novembra 2023 v Bruslju.
GENERALI zavarovalnica d. d. je v Sloveniji prisotna od leta 1997. Je vodilna mednarodna zavarovalnica v Sloveniji in del
Skupine Generali, enega največjih svetovnih ponudnikov zavarovanj in upravljanja premoženja. Ustanovljena je bila leta 1831,
prisotna je v 50 državah sveta, s skupnim prihodkom od premij, ki je leta 2022 znašal 81,5 milijard evrov. Z 82.000 zaposlenimi
po vsem svetu in 69 milijoni strank ima Skupina vodilni položaj v Evropi in čedalje pomembnejšo pozicijo v Aziji in Latinski
Ameriki. Z inovativnimi in prilagojenimi rešitvami, najboljšo uporabniško izkušnjo in digitaliziranimi globalnimi distribucijskimi
zmogljivostmi je Generali v osrčju svoje strategije zavezan h grajenju vseživljenjskega partnerstva s strankami. Z namenom
ustvarjanja pravičnejše in odpornejše družbe ter vrednosti za vse deležnike, je trajnostni razvoj vključen v vse strateške
odločitve.
Začel se je natečaj SME EnterPRIZE zavarovalnice Generali
Trajnostno poslovanje predstavlja tudi pomembno priložnost za rast malih in srednje velikih podjetij, ki so steber evropskega gospodarstva