Steklarna Hrastnik se zaradi zaostritve razmer na svetovnih trgih, ki jo je povzročilo širjenje koronavirusa, sooča z drastičnim upadom naročil. Najbolj prizadeta sta namizni program in program parfumske embalaže, kjer kupci odpovedujejo že oddana naročila, novih naročil pa skoraj ni. Kupci pa ne odpovedujejo naročil le v luksuznem segmentu. Število naročil se zmanjšuje tudi na embalažnem programu, v segmentu žganih pijač. Število novih naročil je bilo februarja 7,9 milijonov evrov, marca je bilo število novih naročil nižje za 17 %, aprila pa za 64 % glede na februar 2020, poudarjajo v Steklarni Hrastnik.
Že v aprilu so bili celotni prihodki bistveno nižji od lanskih in nižji od načrtovanih. Stanje na svetovnem steklarskem trgu je v tem trenutku zelo nepredvidljivo. Nihče ne ve, kako močno bo prizadeto svetovno gospodarstvo, zato tudi težko ocenimo, kaj se bo dogajalo do konca leta v naši panogi. Gospodarske napovedi za preostanek letošnjega leta niso obetavne.
"V Steklarni Hrastnik smo sprejeli več ukrepov, s katerimi želimo ohraniti dolgoročno poslovanje in zdravo jedro proizvodnje. Žal vsi ukrepi ne bodo zadoščali. Znižati bomo morali tudi število zaposlenih, vezanih na namizni program, in sicer za 60 do začetka septembra. Po zaključku investicije bomo glede na potrebe trga ocenili, koliko IS strojev bomo lahko zagnali ob koncu leta. Pri najboljših močeh se bomo potrudili, da to v čim večjem obsegu izvedemo na mehek način. Upoštevali bomo tudi posebne okoliščine, npr. če sta zaposlena tako mož in žena, če je pri nas zaposlen starš samohranilec ipd.. Vsi, ki nas bodo zapustili iz poslovnih razlogov, bodo prejeli odpravnine," pravijo v steklarni.
Več o ukrepih v Steklarni Hrastnik pa v spodnjem pogovoru z generalnim direktorjem Petrom Časom.